Tyck om dig själv för den du är

Jag och Minna gjorde en kategori "Hejdå gottegrishull" för ett tag sen.
Vilket kanske inte har gått så jätte bra.
Men jag har lagt allt sånt där som man kan kalla banting på hyllan.
Jag är så oerhört less på att hålla på gå och tänka att jag är fet,
det tar så jävla mycket energi. Därför har jag helt bytt taktik.
Istället för att stå framför spegeln och kolla på sånt jag är missnöjd med,
så har jag istället börja fokusera på sånt jag faktiskt är nöjd med..
Man ska vara snäll mot sig själv och verkligen ta hand om sin egna kropp.
Så istället för att trycka ner dig själv med dumma kommentarer som
- Nä fyfan vad fet jag är, jag kan då fan it äta nå mer tårta så fet som jag är. så tänk
-Jag ska nog inte äta nå mer, det är inte bra mot min kropp


Prova säga till dig själv i spegeln att du är fin även fast du VERKLIGEN inte tycker det,
men fortsätt så ska du se att du tillslut kommer tycka att du VERKLIGEN är fin.
Jag har haft det lite jobbigt för ett tag sen med min självkänsla och de där,
och då har jag haft depptalk med mamma som alltid kommer med såna jävla kloka
ord fattar inte vart människan får allt ifrån..
men i alla fall så sa hon " Säg högt till dig själv att du älskar dig själv"
Jag försökte och försökte, men det gick inte, jag tyckte det var så larvigt..
Men tillslut en dag stod jag framför spegeln och sa det till mig själv..
och sedans dess har jag fortsatt att titta på mig själv i spegeln och sagt att jag är fin..
Och även fast det bara har gått några veckor sedan jag sa det där så har jag redan
börja märka skillnader, nu vill jag klä mig i fina kläder och ha smycken på mig,
jag har lättare att prata med folk och jag känner mig mer glad än vad jag var förut.

Så nä bantning är jävlat bara för fjållor.. Tyck om dig själv för den du är!♥




Kommentarer
Postat av: nonno

Det är tydligt att du släktar på mamma, så klok och vacker.



Man måste tycka om sig själv för att bli omtyckt av andra.

2011-11-24 @ 15:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0