Tragiskadag.

Varje morgon vaknar jag upp ihopp på att jag ska mötas av solsken och värme. Vilket
jag aldrig gör. Vi är halvvägs in i Maj och jag har knappt sett skymten av solen! Är det
då konstigt att man bara vill försvinna varje dag? Nä.

Försökte att iaf att inte förvärra saken allt för mycket.. Så jag for å solade och bakade
lite biskvier.


Påväg till solariet.



Biskvierna gjorde jag utan recept, snörde mest ihop vad vi hade hemma.. Men dom blev faktiskt
jättegoda!

Här är det ungefärliga receptet:

Botten:

400 gram mandelmassa
2 äggvitor
1 dl socker

Riv mandelmassan, vispa sedan ihop med äggvitorna och sockret så det blir en någorlunda jämn smet.
Sätt i en sprits och spritsa ut på ett bakplåtspapper (jag gjorde dom lite större än en femkrona ungefär).
Grädda i ugnen på 175 grader i ca 10 minuter, beroende på storlek. Dom ska bli gyllenbruna!

Smörkräm:

400 gram smör (rumsvarmt)
3 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk kakao
1 msk kaffe
2 äggulor

Vispa ihop allting till en jämn smet, ställ sedan in i kylen.

När bottnarna gräddats klart, låter du dom svalna sedan börjar man bre på krämen. Med en kniv,
spatel eller sked (jag använda spatel, gick finfint!), försök göra dom en aning toppiga. Under tiden
kan du även smälta 200 gram mörk choklad med ca 50 gram cocosfett. Doppa därefter biskiverna
i chokladen och ställ därefter in dom i kylen eller frysen så dom får stelna en aning. ÄT OCH NJUT!


Här är biskvierna jag och Sandra bakade i helgen.. Dom blev inte så snygga. Men goda! Fast.. Utan att
vara allt för skrytsam vågar jag påstå att mina blev bättre. ;)

NU SKA JAG PLUGGA SOM EN CPHÄST. Ha en bra dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0